x

Used Products Den Helder Omnichannel ?


Wat is omnichannel?

Na multichannel en crosschannel, is omnichannel de nieuwste ‘channel’ variant (zie voor de volledige evolutie deze pagina). Maar wat is omnichannel eigenlijk? En waarom zou iedere organisatie zich hiermee bezig moeten houden? Omnichannel stelt de klant centraal Waar het bij multichannel en crosschannel vooral om het gebruik van de kanalen gaat, draait het bij omnichannel voornamelijk om de merkbeleving die de klant. De klant komt via verschillende contactmomenten in aanraking met een merk. Omnichannel zorgt ervoor dat dit, ongeacht het kanaal, een afgestemde en naadloze ervaring is. Dit betekent dat uitstraling, content en beleving altijd en overal gelijk zijn. Wil de klant een online bestelling afhalen in een winkel, dat kan. Wil de klant die in uw winkel staat een artikel die alleen online beschikbaar is, ook dat is mogelijk. Omnichannel gaat namelijk verder dan de deuren van een winkel of de virtuele omgeving van een webshop.
Voorbeeld van omnichannel in de praktijk: U ziet een advertentie van Used Products Den Helder op marktplaats. U bent geïnteresseerd geraakt door de advertentie en u bezoekt de webshop om de bekijken als het product nog op voorraad is. U bent een persoon die eerst het product wilt zien of voelen dus reserveert het artikel gelijk online bij de winkel. Op het moment dat het artikel apart is gelegd door een medewerker van de winkel ontvangt de persoon hierover een berichtje op zijn of haar mobiel. Ter plaatse kan het product worden bekeken en indien nodig worden getest of gepast. Tot slot kan het artikel afgerekend worden en krijgt de persoon, die inmiddels klant is geworden, de keuze of hij de bon geprint of per mail wil ontvangen.
Bekijk onze webshop  

Used Products Omnichannel Producten reseveren